HOTEL - HOTEL

Bandar Lampung: Hotel Indra Puri, Hotel Sheraton Lampung..:::...Samarinda : Swiss Belhotel Internastional..::::..Balikpapan:Hotel Gran Senyiur

Senin, 27 April 2009

Bali

Kuta

Once a lonely village on the road from Denpasar toward the Bukit Peninsula, Kuta is now a thriving tourist resort, popular mainly among the young. Setelah kesepian desa di jalan dari Denpasar ke arah Bukit Peninsula, Kuta sekarang resor wisata yang berkembang, terutama yang populer di kalangan muda. It is a beach for surfing although currents make it less suitable for swimming. Ini adalah pantai untuk berselancar meskipun arus membuatnya kurang cocok untuk berenang. Coast guards, however, are on constant duty during the day. Penjaga pantai, bagaimanapun, adalah kewajiban konstan di sepanjang hari. Kuta faces toward the west offering beautiful sunsets.Accommodation ranges from international hotels to home stays. Kuta muka ke arah barat yang menawarkan keindahan sunsets.Accommodation berkisar antara hotel internasional ke rumah tetap. The village abounds with restaurants, shops, discotheques and other tourist facilities. Desa abounds dengan restoran, toko, discotheques dan fasilitas wisata lainnya. It is easier to find regular performances of Balinese music and dance in Kuta, staged specially for tourists, than anywhere else in Bali. Lebih mudah untuk menemukan reguler performance dari musik dan tari Bali di Kuta, khususnya bagi wisatawan bertahap, dari manapun lain di Bali. Some performances are staged nightly. Beberapa kinerja yang bertahap malam. The village is ideal for meeting and mixing with other people, locals as well as visitors from abroad. Desa sangat ideal untuk pertemuan dan pencampuran dengan orang lain, masyarakat lokal maupun pengunjung dari luar negeri.


Nusa Dua Nusa Dua

The Nusa Dua tourist resort is part of the Bukit Peninsula in southern Bali. Di Nusa Dua wisata resor merupakan bagian dari Bukit Peninsula di selatan Bali. Some of the most beautiful and luxurious hotels are found here. Beberapa yang paling indah dan hotel mewah yang ditemukan di sini. The resort is known for its clean white beaches and clear waters. Resor ini dikenal dengan pantai putih bersih dan air jelas. The surf is gentle along the northern side of the peninsula, bigger along the south. Yang lemah lembut adalah berselancar di sepanjang sisi utara semenanjung, lebih besar di sepanjang selatan. The most convenient form of transportation to and from Nusa Dua is by taxi. Yang paling nyaman bentuk transportasi dari dan ke Nusa Dua adalah dengan taksi.

Sanur Sanur

Sanur beach has long been a popular recreation site for people from Denpasar. Pantai Sanur telah lama rekreasi situs yang populer untuk orang-orang dari Denpasar. The palm-lined beach curves from the Bali Beach Hotel toward the south, facing the Indian Ocean towards the east. Sanur offers many good hotels, restaurants, shops and other tourist facilities. Sawit yang berkerut-pantai Curves dari Bali Beach Hotel ke arah selatan, yang menghadap ke Samudera Hindia ke arah timur. Sanur menawarkan banyak baik hotel, restoran, toko dan fasilitas wisata lainnya. It is only a short distance from Denpasar. Hanya jarak dari Denpasar.
Public transportation to and from the city are easily available until well into the night. Transportasi umum ke dan dari kota yang tersedia dengan mudah dan sampai larut malam. Offshore reefs protect the beach against the waves to make it popular for wind surfing, boating and other water sports. Offshore reefs melindungi pantai terhadap gelombang agar populer untuk selancar angin, berperahu dan olahraga air lainnya.

Denpasar City Kota Denpasar

Bajra Sandi The capital city of Bali, Denpasar has many community temples called "Pura". One is the Museum called Pura Jagatnatha which is dedicated to the Supreme God, Sang Hyang Widi Wasa. Ibu kota Bali, Denpasar memiliki banyak candi masyarakat disebut "Pura". Salah satunya adalah Museum Pura Jagatnatha yang disebut didedikasikan kepada Mahkamah Allah, Sang Hyang Widi Wasa. The statue of a turtle and two dragons (prevalent in all temples) signify the foundation of the world. Patung dari dua kura-kura dan naga (merata di semua candi) menandakan yayasan di dunia. The Museum offers a fine variety of prehistoric and modern art, whereas its architectural design resembles that of a palace. The government supervised "Sanggraha Kriya Asta" has a wide variety of handicraft and works of art. Museum menawarkan berbagai prasejarah halus dan seni modern, sedangkan dengan arsitektur yang menyerupai sebuah istana. Pemerintah diawasi "Sanggraha Kriya asta" memiliki berbagai kerajinan dan karya seni. The "Werdi Budaya" presents a yearly art festival between June and July, with performances, exhibitions, art contest and so on The "Werdi Budaya" menyajikan festival seni tahunan antara Juni dan Juli, dengan performance, pameran, kontes seni dan sebagainya



Uluwatu Temple Uluwatu Temple

Uluwatu Temple This cliff top temple, dedicated to the spirits of the sea, has spectacular views and is popular for viewing sunsets. Cliff atas candi ini, yang didedikasikan untuk roh-roh laut, dan memiliki pemandangan yang populer untuk melihat matahari terbenam.
The famous Pura Luhur Uluwatu temple is an architectural marvel situated on headland at the western tip to the plateau. Yang terkenal Pura Luhur Uluwatu candi merupakan keajaiban arsitektur terletak di ujung barat di ujung ke dataran tinggi.
According to local tradition, the first Uluwatu temple was built in the 11th century, In the 16th century, it was rebuilt into its current state. Menurut tradisi setempat, Uluwatu pertama candi ini dibangun pada abad 11, 16. Pada abad, ia kembali ke dalam saat ini.
The temple has some of the most exquisite architecture in Bali. Bait telah beberapa arsitektur yang paling istimewa di Bali.
The carvings made in the unusually hard coral stone have withstood time well. Ukiran yang dibuat di luar biasa keras batu karang withstood ada waktu dengan baik.




Ubud Ubud

Sungai Ayung The cultural image of Ubud is paramount to people as home to the best art museums in the country, like Puri Lukisan, Neka Museum, ARMA (Agung Rai Museum & Art), etc. Ubud is an ideal place to see Balinese dance, Legong, Ramayana, Baris, Kecak and Sanghyang (the fire dance) are performed nightly in or aroud the Ubud area. Budaya gambar terpenting adalah Ubud sebagai rumah untuk orang-orang yang terbaik museum seni di negeri ini, seperti Puri Lukisan, Museum Neka, ARMA (Agung Rai Museum & Kesenian), dll Ubud merupakan tempat yang ideal untuk melihat tarian Bali, Legong, Ramayana, Baris, Kecak dan Sanghyang (tarian api) yang dilakukan di malam atau aroud di daerah Ubud. Ubud gives you opportunity to see real Bali. Ubud memberikan kesempatan untuk melihat real Bali. It is a place for leisurely strolls through rice terraces, lush forests, breath-taking gorges and deserted swimming holes, all within walking distance from the center of Ubud. Ini adalah tempat untuk tdk tergesa-gesa strolls melalui Terraces beras, hutan lebat, nafas-mengambil gorges dan kolam sepi hole, semua mudah dicapai dengan berjalan kaki dari pusat Ubud. You must visit Monkey Forest - walk along Monkey Forest Road from Ubud, down into a dense forest where you will find a bunch of happy monkeys waiting for passing tourists. Anda harus mengunjungi Monkey Forest - berjalan bersama dari Jalan Monkey Forest Ubud, bawah ke dalam hutan lebat di mana Anda akan menemukan a bunch of happy monkeys menunggu lulus wisatawan.

Sukawati Sukati

Sukawati is famous for its art market (Pasar Seni) and dalangs (puppeteers). Sukawati terkenal karena seni pasar (Pasar Seni) dan dalangs (puppeteers). Set in a two-floor building, the market sells everything from statues to dance costumes. Ditetapkan di lantai dua gedung, pasar menjual segalanya dari patung ke tari kostum.






Mas Mas

Mas is famous for woodcarving. Mas dikenal woodcarving. Mas offers a myriad of wooden items. Mas menawarkan segudang kayu item. The main road of the town is lined with dozens of workshop. Jalan utama di kota ini berkerut dengan puluhan lokakarya.

Celuk Celuk

Celuk is center for Balinese goldsmiths and silversmiths. More 40 jewelry workshops are located along the road from Batubulan to Celuk. Celuk adalah pusat untuk goldsmiths Bali dan perajin perak. Lagi 40 perhiasan lokakarya terletak di sepanjang jalan dari Batubulan ke Celuk. The jewelries are exported worldwide. Perhiasan yang diekspor ke seluruh dunia.


Batubulan Batubulan

Driving northeast from Denpasar, stone figures on the roadside mark the village of Batubulan. Mengemudi timur laut dari Denpasar, batu angka di pinggir jalan tandai desa Batubulan. Divinities and demons are carved from sandstone for ornaments of houses and temples. Divinities dan setan yang diukir dari batu untuk perhiasan rumah dan kuil. Workshops can be visited to watch artists at work. Lokakarya dapat dikunjungi untuk melihat artis di tempat kerja. Batubulan also is famous for Barong Dance which is performed daily here. The dance symbolizes the never-ending battle between good and evil. The Pura Puseh Batubulan, a beautiful temple, is also worth visiting while in Batubulan. Batubulan juga dikenal Barong Tari yang dilakukan sehari-hari di sini. Tari yang melambangkan tidak pernah peperangan antara yang baik dan yang jahat. The Pura Puseh Batubulan, candi yang indah, juga mengunjungi bernilai sedangkan di Batubulan.

Batuan Batuan

An old and famous centre of the arts, it is now known for its dancing, wood panel carving and paintings. Tua dan terkenal pusat seni, itu sekarang dikenal dengan menari, panel kayu ukiran dan lukisan.

Sangeh Sangeh

Sangeh Sangeh is the famous Monkey Forest, set in heart of the only primary forest in southern Bali. Sangeh yang terkenal Monkey Forest, terletak pada jantung satu-satunya utama hutan di selatan Bali. This forest consists entirely of pala (nutmeg) tree. Hutan ini terdiri dari seluruhnya pala (pala) pohon. The monkeys living here are considered sacred and hence used to make barong. Kera yang hidup di sini dianggap suci dan dengan itu digunakan untuk membuat Barong.






Peliatan Peliatan

Peliatan is located between Ubud and Mas. Peliatan terletak antara Ubud dan Mas. It has been known as the centre of traditional music, and dances. Telah dikenal sebagai pusat musik tradisional, dan tarian. The fine art of local woodcarvers started a new style of wood carving producing such things as fruits, flowers and trees in their real shapes and colourings. Santapan seni lokal woodcarvers mulai gaya baru ukiran kayu produksi hal-hal seperti buah-buahan, bunga dan pohon-pohon dalam bentuk nyata dan colourings.

Goa Gajah Goa Gajah

Goa gajah Goa Gajah, dates back to the 11 th century and is believed to have been built as a monastery. Goa Gajah, tanggal kembali ke abad ke 11 dan diyakini telah dibangun sebagai biara. Carvings on the wall show a demon head over the entrance, flanked by two statues. The cave contains a statue of Ganesha. Ukiran di dinding menunjukkan iblis kepala atas pintu masuk, flanked oleh dua patung. Gua yang berisi arca Ganesha. Escavations have uncovered a bathing place with six statues of nymphs holding water-spouts. Escavations ada gejala yang tempat mandi dengan enam patung nymphs menahan air spouts.







Tampak Siring Tampak Siring

The temple of Pura Tirta Empul is built around ; the sacred spring at Tampak Siring. Bait Pura Tirta Empul dibangun sekitar; suci melompati tampak Siring. Over 1000 years old, the temple and its two bathing places have been used by the people for good health and prosperity because of the spring waters curative powers. Lebih dari 1000 tahun, kuil dan dua tempat mandi yang telah digunakan oleh orang-orang yang baik untuk kesehatan dan kesejahteraan yang disebabkan oleh air mata air kuratif kekuasaan. Regular ceremonies are held for purification. Biasa diadakan upacara untuk pemurnian. Specialities of the area are bone and ivory carvings, and seashell ornament. Specialities kawasan adalah tulang dan gading ukiran, dan hiasan laut.

Lovina Lovina

Tourists looking for a quiet beach resort can head 10 km west from Singaraja to Lovina, a long stretch of beach (with hotels and bungalows). Wisatawan mencari pantai yang tenang Resor dapat kepala 10 km dari barat ke Lovina Singaraja, panjang trayek dari pantai (dengan hotel dan bungalow).
The black sand beach is safe and a perfect place for the swimming and snorkeling. Hitam pasir pantai yang aman dan tempat yang sempurna untuk berenang dan snorkeling. Lovina also offers dolphin viewing. Lovina juga menawarkan melihat dolphin. It is the perfect base from which to explore northern Bali. Tempat yang sempurna untuk mencari dari mana utara Bali.

Besakih Temple Besakih Temple


Besakih Temple Known as the "Mother Temple of Bali", the sanctuary of Besakih on the slopes of Mt. Dikenal sebagai "Mother Temple of Bali", di tempat perlindungan dari Besakih di lereng Gunung. Agung is the biggest and holiest of all Balinese temples. Agung adalah yang terbesar dan Bali holiest semua candi. Over a thousand years old, steps ascend through split gates to the main courtyard where the Trinity shrines are wrapped in cloth and decorated with flower offerings. Around the three main temples dedicated to the Trinity: Shiva, Brahma and Vishnu, are 18 separate sanctuaries belonging to different regencies and caste groups. Lebih dari seribu tahun, langkah split naik melalui pintu gerbang utama ke halaman di mana Trinitas shrines yang dibungkus dalam kain dan dihiasi dengan bunga persembahan. Sekitar tiga candi utama yang didedikasikan untuk Trinitas: Shiva, Brahma dan Wisnu, yang 18 terpisah sanctuaries milik ke berbagai kabupaten dan kelompok kasta. To the Balinese, a visit to the temples sanctuaries is a special pilgrimage. Ke Bali, kunjungan ke candi sanctuaries adalah haji khusus. Each has its own anniversary celebration or "Odalan". Masing-masing memiliki perayaan ulang tahun atau "Odalan". The sight of the temple against the background of the mountain is impressive and during festivals, colored banners add a touch of gaiety. Sisi candi yang bertentangan dengan latar belakang pegunungan yang mengesankan dan selama festival, spanduk berwarna menambahkan sentuhan kegembiraan.

Kintamani Kintamani


The spectacular mountainous region around Kintamani with its deep crater lake and bubbling hot springs, make this region a must to visit. Spektakuler daerah pegunungan sekitar Kintamani dengan kedalaman danau kawah bual dan panas, membuat daerah ini harus dikunjungi. Lake Batur is the largest lake in Bali and the region offers some of the most spectacular views to be found anywhere on the island. Danau Batur adalah danau terbesar di Bali dan menawarkan beberapa wilayah yang paling spektakuler dilihat di mana saja yang akan ditemukan di pulau itu. Lake Batur also provides water for an underground network of streams and springs across the southern slopes of the mountain. Danau Batur juga menyediakan air untuk jaringan sungai bawah tanah dan mata air di bagian selatan dari lereng gunung.
The district is the earliest known kingdom in Bali, dating from the tenth century. Kabupaten yang paling awal dikenal kerajaan di Bali, dating dari abad. The evenings get cool up here but it's well worth the stay overnight to climb the volcano and watch the sunrise. Malam hari menjadi dingin di sini tapi juga nilai yang menginap untuk mendaki gunung berapi dan yang melihat matahari terbit. Many cheap losmens are available here. Murah losmens banyak tersedia di sini.

Trunyan Trunyan

Bali Aga Village on the shores of Lake Batur. Bali Aga Desa di tepi danau Batur.

Tanah Lot Temple Tanah Lot Temple


Tanah Lot One of Bali's most important sea temples, Tanah Lot is built a top a huge rock which is surrounded by the sea. Bali salah satu yang paling penting laut candi, Tanah Lot yang dibangun atas sebuah batu besar yang dikelilingi oleh laut. Built by one of the last priests to come to Bali from Java in the 16th century, its rituals include the paying of homage to the guardian spirits of the sea. Dibangun oleh salah satu imam terakhir yang akan datang ke Bali dari Jawa pada abad 16. Beserta ritual termasuk membayar kehormatan kepada wali roh dari laut.
Poisonous sea snakes found at the base of the rocky island are believed to guard the temple from evil spirits and intruder. Poisonous snakes laut ditemukan di dasar dari pulau batu yang diyakini untuk menjaga kuil dari roh jahat dan pengacau. The best time to see Tanah Lot is in the late afternoon when the temple is in silhouette. Waktu terbaik untuk melihat Tanah Lot berada di sore ketika bait dalam bayangan hitam.


Goa Lawah Temple Goa Lawah Temple


Gua Lawah Goa Lawah is the bat cave. Goa Lawah adalah goa kelelawar. This cave is crammed with thousands of bats which are unseen but certainly not unheard during the day. The cave is part of a temple that is said to lead all the way to Besakih but it's unlikely that anyone would be interested in investigating. Gua ini adalah dengan crammed ribuan kelelawar yang gaib tetapi tentu tidak keterlaluan sepanjang hari. Gua yang merupakan bagian dari candi yang mengarah kepada semua jalan ke Besakih tetapi tidak mungkin akan ada yang tertarik dalam penyelidikan.






Kerta Gosa Kerta Gosa

Kerta Gosa was used a venue for the administration of justice by kings and priests during pre-colonial times. Kerta Gosa adalah suatu tempat yang digunakan untuk administrasi keadilan oleh raja-raja dan imam selama pra-kolonial kali.
It is surrounded by a moat and is decorated with beautiful paintings on its ceilings, which depict tortures in hell and bliss in heaven.The Bale Kembang (Floating Pavilion) stands behind the Kerta Gosa. Ini dikelilingi oleh parit dan dihiasi dengan indah lukisan di langit-langit, yang menggambarkan tortures di neraka dan kebahagiaan dalam heaven.The Bale Kembang (Floating Pavilion) berdiri di belakang Kerta Gosa. Its painted ceilings depict the legend of the hero Sutasoma and his sacrifices, and of Pan and Men Brayut, known as the couple who had too many offspring. Langit-langit dengan lukis yang menggambarkan legenda Putri pahlawan Sutasoma dan korban, dan Pan Brayut dan laki-laki, yang dikenal sebagai pasangan yang sudah terlalu banyak anak.

West Bali National Park Taman Nasional Bali Barat

West Bali National Park is situated in two regencies: Jembrana and Buleleng. Taman Nasional Bali Barat terletak di dua kabupaten: Buleleng dan Jembrana. The entrance on the Jembrana side of the park is at Melaya on the Denpasar - Gilimanuk road. Pintu masuk di samping Jembrana berada di taman Melaya di Denpasar - Gilimanuk jalan. Visit this place if you are looking for pristine tropical nature. Mengunjungi tempat ini jika Anda mencari murni alam tropis. The park is the last natural habitat of the endangered Jalak Putih, fewer than fifty are believed to be left in the wild,where they are threatened by poaching. Taman yang terakhir habitat alami yang terancam punah Jalak Putih, kurang dari lima puluh yang diyakini menjadi liar di kiri, di mana mereka terancam oleh poaching. The park also home to banteng and deer-like Menjangan. Taman juga ke banteng dan rusa seperti Menjangan. The National Park contains a broad rang of natural environments, from magrove coastal forests to savana and rainforest shelters.To enter Bali National Park one must go to the park office in Cekik. Taman Nasional yang berisi rang yang luas dari alam lingkungan, dari hutan magrove pesisir ke Savana dan hutan hujan shelters.To masuk Taman Nasional Bali satu harus pergi ke taman di kantor Cekik.
Accommodation is available in basic huts but you must bring your own bedding and untensils. Akomodasi yang tersedia di dasar huts tetapi anda harus membawa sendiri seperai dan untensils.

Menjangan Island Menjangan Island

This little island off Bali's west coast is known for its beautiful coral reefs found nearby and the wealth of tropical fish inhabiting the waters around it. Pulau kecil ini di pantai barat Bali dikenal karena keindahan terumbu karang yang ditemukan di dekat hotel dan kekayaan tropis inhabiting ikan air di sekelilingnya. The island itself including Terima Bay, are by themselves worth a visit because of the beautiful sceneries they offer. Pulau itu sendiri termasuk Teluk Terima, yang dengan sendirinya patut dikunjungi karena pemandangan yang indah yang mereka tawarkan.

Nusa Lembongan Island Nusa Lembongan Island

Nusa Lembongan, a small island between Bali and Nusa Penida in the Badung Strait, is the perfect location for a holiday hideaway with few visitors and pristine unspoilt beaches. Nusa Lembongan, sebuah pulau kecil di antara Bali dan Nusa Penida di Badung Strait, adalah lokasi yang sempurna untuk liburan persembunyian dengan beberapa pengunjung dan murni murni pantai. Overlooking Sanghiang Bay with its clear sapphire-blue waters, the Nusa Lembongan Resort offers a panoramic view of eastern Bali and the majestic silhouette of Mount Agung. Dengan Sanghiang Bay dengan jelas sapphire biru-air, yang Nusa Lembongan Resort menawarkan panorama dari timur Bali dan megah bayangan hitam Gunung Agung.

Bedugul Bedugul

Buah-buahan The mountain resort of Bedugul, 18 km north of Denpasar, is known for its excellent golf course. Gunung dari resor Bedugul, 18 kilometer sebelah utara Denpasar, dikenal sangat baik untuk lapangan golf. Located beside Lake Bratan, it is surrounded by forested hills. Terletak di samping Danau Bratan, adalah bukit yang dikelilingi oleh hutan. A beautiful sight is the "Ulun Danu" temple which seems to rise out of the lake. A beautiful sight adalah "Ulun Danu" candi yang nampaknya bangkit dari danau. The area offers good-walks. Menyediakan kawasan-berjalan. Boats, water skiing, and parasailing are available for hire. Perahu, ski air, parasailing dan tersedia untuk disewa. The Bali Handara country club has bungalows for rent and a restaurant. Bali Handara negara memiliki klub untuk menyewa bungalow dan restoran. When the heat and humidity gets to you, why not escape to Bedugul, Bali's highland retreat tucked into the crater of an extinct volcano 1400 metres above sea level. Bila panas dan kelembaban untuk mendapatkan Anda, mengapa tidak melarikan diri ke Bedugul, Bali tinggi mundur sisi kawah gunung berapi yang punah 1400 meter di atas permukaan laut. Here three lakes provide everything from recreation to the water for springs, rivers and rice fields below. Disini tiga danau menyediakan semua dari rekreasi ke air mata air, sungai dan sawah di bawah ini. Lush pine forests seem to create a freshness in the air. Rimbun hutan pinus tampaknya membuat kesegaran di udara. Bedugul is known for the quality of its fruits , vegetables and flowers. Bedugul dikenal untuk kualitas dari buah-buahan, sayur-sayuran dan bunga.

Tulamben Tulamben

Black rock beach with famous shipwreck divesite. Pantai batu hitam yang terkenal dengan kapal karam divesite. Nice Accomodation available. Nice Akomodasi tersedia.

Amed Amed

Remote series of fishing villages with spectacular diving, great snorkeling and a quiet relaxing atmosphere. Remote serangkaian desa nelayan dengan pemandangan diving, snorkeling besar dan suasana yang tenang santai.

Ujung Ujung

Ujung Istana


Just outside Amlapura, is the beautiful restored water palace of the Karangasem Rajahs. Hanya di luar Amlapura, adalah indah kembali istana air dari Karangasem Rajahs.









Tenganan Tenganan

Desa Tenganan Ancient and traditional Bali Aga Village, famous for double ikat weaving and excellent textile shops with pieces from all over the archipelago Kuno dan tradisional Bali Aga Village, terkenal dengan dua Ikat tenun tekstil dan toko-toko yang sangat baik dengan potongan-potongan dari seluruh nusantara








Munduk Munduk

Cool old Dutch style hill station looking over to the nothern sea an a few nice Cool lama Belanda gaya bukit stasiun melihat ke sebelah utara laut yang beberapa nice

Pemuteran Pemuteran

Quiet Village on the north west shore with high end accomodation. Tenang Desa di bagian utara pantai barat dengan tinggi akhir akomodasi.

Jatiluwih Jatiluwih

Amazing panoramas on the slopes of Mt. Amazing Panoramas di lereng Gunung. Batukaru with panoramas over the whole of southern Bali. Batukaru dengan Panoramas atas seluruh wilayah selatan Bali.

1 komentar:

 
Galih Gumelar Center is proudly powered by Blogger.com | Template by Galih Gumelar Center